Monday, 27 August 2012

August

hello! august is nearly over and looking back, we've done lots of things this month. tom has been off the whole month (the best part of being a teacher!) and it's nice to have him round all the time. the highlight of the month has to be our summer holiday in spain and i'd like to share some of the pictures here today, if you are interested... thankfully my energies are back and i really enjoy my pregnancy now. i've started to feel the baby move too! it's amazing but pretty weird at the same time. really made me realise that there is a little person in my belly!

8月もはやいものでもうすぐ終わり。振り返ってみるとオリンピックやらこれまたいろいろあった一ヶ月。トムさんは学校の先生という職業柄、8月はまるまるオフ。やっぱり先生っていろいろ大変そうやけど、休みが多いのがええよなぁ。ほんまにうらやましい限り。という事でトムさんがずっと休みだった分、なんだかいろいろよく遊んだ気がする8月ですが、(もちろん私は平日は普通に仕事)ハイライトはやっぱり、スペイン旅行かな。ということでちょっとその旅行の写真をアップしてみました。ありがたいことにつわりもなくなり、やっと妊娠生活も楽しめるようになってきて、スペインの旅行中に初めて赤ちゃんがうごくのを実感!今までにない経験上、びっくりしたもののやっぱり感動!それ以来、朝から晩、さらに夜中までも毎日けっこう動いてる赤ちゃんですが、いつ寝てるんかちょっと疑問。

anyway here are some photos of spain! 
ということで、スペインの写真です!

 

one of the things i miss living in london is a sunny sandy beach. 
we got so excited like kids when we got to the beach and felt the sand and water on the feet. we were perfectly happy just sitting on the sand listening to the waves coming and going.   

ロンドンに住んでるとめったにビーチをお目にかかることはなく、夏になるとやっぱり暖かくて海のあるところにいきたくなる!スペインのビーチに着いたときは二人とも年甲斐も無くちょっとはしゃいでしまいましたねー。やっぱり海はいいねぇ。


we did a home exchange for the first time (have you seen the film, the Holiday? yes, that's theoretically how it works, minus all the fancy romance and drama! ) and i must say it was such a big success. we were very lucky to get to know some great people who were so hospitable and generous and made our holiday very special. we definitely recommend it if you are interested. you get free accommodation after all! 

今回の旅行は、自分の家と他人と家をお互いに交換して滞在するホームエクスチェンジを試してみました。(早い話が、映画ホリデーみたいな感じ。もちろんあんな恋愛やドラマは抜きで。笑)今回が初めてだったので、ちゃんとうまくいくかなっと多少の不安はあったものの、かなり大成功でした!おかげでとっても親切ですてきな人たちとも知り合いになり、とても思い出に残るホリデーになりました。



we'll be back again, spain! you were so lovely and good to us - we love you! 

超美味しくて楽しかったスペイン!また会う日まで、アディオス!

にほんブログ村 海外生活ブログ ロンドン情報へ
ランキングに参加しています。
よかったらクリックしてね♡












No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...